Aktuální informace o pedagogickém osazení a kontaktech na třídy najdete na stránce s kontakty.
Jahodovou třídu navštěvují nejmladší děti, které nově nastoupily do mateřské školy.
Třída se nachází v přízemí třetí budovy školky, kde má i své oddělené hřiště.
Naším hlavním cílem je pomoci dětem s adaptací na nové prostředí a budování důvěry k paní učitelkám. Děti učíme samoobslužné činnosti, hygienické návyky, zvykáme si na režim školky a učíme se respektovat jeden druhého a pravidla společenského chování.
Zaměřujeme se na rozvoj řeči, hrubé a jemné motoriky, vytváření kamarádských vztahů a budování přátelského a harmonického prostředí.
Děti mají prostor pro volné hry a pohybové aktivity, trénují zdravé návyky a praktické dovednosti.
Meruňkovou třídu navštěvují děti, které nově nastoupily do mateřské školy.
Nachází se v přízemí prvního pavilonu. Nově vybavená třída moderním nábytkem bude pro nejmenší děti skvělým místem pro hraní a jejich rozvoj.
Našim hlavním cílem je klidný, vstřícný a trpělivý přístup k dětem. Děti budou mít dostatek času na adaptaci a odloučení od maminky a tatínka, přivykání novému prostředí třídy a školky. Budou vedeny k samostatnosti v sebeobsluze, hygieně, stolování a učení komunikace s ostatními dětmi a dospělými.
Děti mohou využívat rozlehlou školní zahradu a tělocvičnu, kde je několik herních prvků pro podporu hrubé motoriky.
Borůvkovou třídu, navštěvují děti, které už mají se školkou zkušenosti a těší se dalšího učení a pokroků, které je čekají.
Zaměříme se na zdokonalení v oblasti sebeobsluhy a správného úchopu tužky, grafomotoriky, samostatného vyjadřování, pohybu i podporu zdravého sebevědomí.
Budeme podporovat dětskou zvídavost a touhu po poznání, fantasii a kreativní tvoření. Školní vzdělávací program bude v daném školním roce doplňovat program ,,Ferda a jeho mouchy“, který posiluje emoční inteligenci dětí.
Pro budování zdravého životního stylu a upevňování fyzické odolnosti se zapojíme do programu ,,Se Sokolem do života“, kde budeme podporovat pohybovou gramotnost a odolnost dětí proti nemocem.
Citrónovou třídu navštěvují děti kolem 4 let věku.
Celý rok nás bude provázet spoustu pohybu a legrace v podobě pohybových her a činností na školní zahradě nebo v lese.
Ve
třídě budeme mít žabáka jménem Ferda, který tu s námi bude celý školní
rok a my s jeho knihou „Ferda a jeho mouchy“ se budeme učit poznávat
naše emoce.
V Jablkové třídě je část děťí předškoláci a část mladších dětí. Proto bude jedním z našich cílů připravit je na bezproblémový vstup do základní školy. Zaměříme se na zdokonalení v oblasti sebeobsluhy, grafomotoriky, samostatného vyjadřování a na podporu zdravého sebevědomí.
Součástí našeho vzdělávacího programu bude primární preventivní program Zipyho kamarádi, zaměřený na patologické jevy a program Ferda a jeho mouchy, kterým budeme posilovat emoční inteligenci dětí. Pro budování zdravého životního stylu a upevňování fyzické odolnosti se zapojíme do programu ,,Se sokolem do života aneb Život nekončí za vrátky, cvičíme se zvířátky“, kterým budeme podporovat pohybovou gramotnost a odolnost dětí. V prvním pololetí mají děti možnost zúčastnit se kurzu plavání v AquaPalace Čestlice, ve druhém pololetí kurzu lyžování na Šibeničním vrchu. Do programu chceme zařazovat tzv.
,,Batůžkové dny“, kdy budeme vyrážet mimo areál MŠ a vzdělávací nabídka bude probíhat venku. Cílem těchto výletů bude posílení osamostatnění dětí a získání jistoty i v neznámém prostředí.
Naší snahou bude, aby si děti poslední rok v mateřské škole užily a měly jednou na co vzpomínat.
Hruškovou třídu navštěvují nejstarší děti, předškoláci a dětí s odkladem školní docházky.
Letošním rokem nás provede žabák Ferda a společně s knihou Ferda a jeho mouchy, kartami a dalšími materiály učíme poznávat naše pozitivní i negativní pocity a podporujeme pozitivní mezilidské vztahy. V rámci primární prevence patologického chování je součástí našeho vzdělávacího obsahu i program Zipyho kamarádi, který je zaměřen na sociální a emoční učení.
Hlavním cílem posledního roku v mateřské škole je mimo jiné připravit děti na vstup do základní školy a co nejvíce je podpořit v samostatnosti a přirozené zvídavosti, např. i prostřednictvím „vědeckých“ pokusů. Podporujeme dětskou kreativitu (děti často a rády tvoří ať už organizovaně nebo zcela spontánně), samostatné myšlení a uvažování a samostatnost v sebeobsluze, komunikaci.
V rámci budování zdravého životního stylu a upevňování fyzické i psychické odolnosti vyrážíme každou středu do přírody, kde probíhá náš třídní celoroční projekt Zážitkové učení v přírodě. Tento den trávíme celé dopoledne, včetně vzdělávací části, s dětmi různorodými aktivitami v přírodě. Aktivity se mimo jiné zaměřují na týmovou spolupráci a schopnost vyřešit úkol kreativně.
Netrváme na spaní po obědě, chvíli odpočíváme na lůžku při poslechu čtené pohádky, povídání o příběhu a dlouhou chvíli neposedům zkrátí „smyslové válečky s kapalinami“ liquid sensors nebo prohlížení knížek. Ve zbylém čase mají děti možnost věnovat se předškolní přípravě (pracovní listy pro předškoláky, sešity od J. Bednářové), stolním hrám nebo tvořivým aktivitám. Rádi pracujeme s materiály od Mutabene Logico Primo a Logico Piccolo.
Mezi další akce, které nás během roku čekají, patří například: návštěvy základních škol a dopoledne v 1. třídě, didaktické programy (např. spolupráce s Proxima Sociale, Zdravotníci v MŠ, Zdravé svačiny, aj.), noční spaní ve školce, návštěva kulturních představení, slavnostní pasování na školáky. V rámci přátelské spolupráce se DDM Modřany probíhá sportovní projekt Sportujeme s Matějem. V rámci deseti hodin během roku absolvují děti rozmanité všestranně-pohybové aktivity na školní zahradě, jejichž cílem je především vybudovat kladný vztah ke sportu a pohybu obecně a zvyšovat u dětí fyzickou a psychickou odolnost k zátěži.
Od září do konce prosince se učíme plavat, v zimě nás čeká lyžařský kurz.
Datová schránka: 9u4k2vr
IČ: 63109719
Lysinská 184/45
143 00, Praha 4 - Modřany